יום שישי, 13 במרץ 2020

ביטוח רכב

כיום, בעקבות הרפורמה בענף הביטוח. ההפרש בין תעריפי ביטוח רכב בין החברות השונות יכול להגיע גם למאות שקלים. לכן תמיד כדאי לבצע השוואות מחירים בין החברות. כך תוכלו לבחור פוליסה בחברה שמתאימה ביותר לצרכי הביטוח שלכם.
מחירי ביטוח רכב : למה כדאי לשים לב כשבוחרים ביטוח רכב ?
ראשית כדאי לשים לב לגובה פרמיית הביטוח אותה דורשת חברת ביטוח רכב, בהמשך מה הם הסדרי התשלום שמאפשרת לך החברה, על אילו פרמטרים או נתונים מקפידים בחברה ואיזה משקל הם שמים על נתונים כמו גיל הנהג, תביעות קודמות, סוג הרכב, נפח המנוע, ועוד. ייתכן שישנן חברות ביטוח מסוימות שיתאימו לך יותר מבחינת פרמטרים.
בנוסף חשוב להכיר את מדיניות ניהול התביעות של החברה ומה הוא מוסר התשלומים שלה.
בשנים עברו היו מחירי ביטוח רכב והתעריפים די זהים והם לא היו מותנים בקריטריונים השונים. כיום, סוג הרכב, נפח המנוע שלו, שנת הייצור שלו, המודל, גיל הנהג, עבירות קודמות, כריות אוויר, אמצעי המיגון ברכב איזור המגורים, שלילות רישיון אם ישנן ועוד. אין תעריפים קבועים גם בביטוח חובה וגם בביטוח מקיף בכל מה שקשור במחירי ביטוח רכב
גם מחירי ביטוח מקיף לרכב נקבעים על ידי פרמטרים שונים, חלקם ציינו קודם  וישנם עוד. קיימים מספר סוגי ביטוח מקיף והמחירים נקבעים לפי מה שכולל ביטוח זה. מחירי ביטוח מקיף לרכב הכולל כיסוי על מקרים של גניבה, יעלה יותר מאשר פוליסה מקיפה שכוללת רק צד ג', ונזקי תאונות או פגעים אחרים. נכון, המבוטח לוקח סיכון יתר, אך עליו לעשות את החשבונות שלו.
אפילו מחירי ביטוח צד ג', שהוא ביטוח די בסיסי שמכסה אתכם במקרים של תביעות על נזקים לרכוש שגרמתם לצד שלישי, אינם זהים בכל חברות הביטוח וגם כאן מומלץ לבצע השוואות מחירים בין מספר חברות ביטוח רכב. מלבד המחיר שימו לב כמובן לתאני הפוליסה ומה היא מכסה. האם יש כיסוי לשמשות, גרירה, האם יש הגנה משפטית בשעת הצורך ועוד.
ישנם נתונים רבים שיכולים להוריד מחירי ביטוח רכב. למשל, אם המבוטח הוא הנהג הקבוע ברכב הוא איש דתי ואינו נוסע בשבת תהיה לו הנחה משמעותית בפרמיה. חשוב לזכור עם זאת כי אם המבוטח נהג בשבת וביצע תאונה, הפוליסה לא תכסה אותו.
נהגים המוגדרים "זהירים" מקבלים הטבות מרחיקות לכת בביטוח רכב ולכן כדאי שתדעו מה אתם "שווים". לכן אם אתם נהגים וותיקים, ללא עבר של תאונות, או תביעות ביטוח, אתם נהגים זהירים וכדאי שתנצלו את זה, כך שגם אם אתם כבר מבוטחים בחברת ביטוח אל תחדשו אוטומאטית את הפוליסה, אלא עימדו על המקח וערכו השוואת מחירים בחברות אחרות. רק אחר כך תחליטו היכן לבטח שוב את הרכב.
אגב, במסגרת מחירי ביטוח רכב, אין חובה לבטח את ביטוח המקיף וביטוח החובה באותה חברה, אלא לבחור את ההצעות המשתלמות ביותר בכל חברה. אל תשכחו לשים לב לסעיף של השתתפות עצמית. זה יכול להיות משמעותי.

תגובה 1: