יום שישי, 13 במרץ 2020

ביטוח רכב כל סוגי המכוניות


בקניית רכב מכל סוג שהוא, חובה על הנהג לבטח אותו במספר ביטוחי רכב. לא משנה מה סוג הרכב שלך, בין אם אתה נוהג בסובארו DL ממודל 94 או שאתה נוהג במרצדס חדשה, אתה מחויב לעשות ביטוח חובה וביטוח צד ג'  לפחות. כמובן שבעלי המכוניות החדשות והיוקרתיות יותר יעשו ביטוח מקיף שיכסה סוגי נזק נוספים וכל מה שקשור לפגיעות ברכוש ותביעות מצד שלישי בגין נזקים שגרמת לרכב או לרכוש אחר.
בבואך לעשות ביטוח רכב למכוניתך כדאי מאוד לדעת כי לכל רכב ביטוח אינדיווידואלי ושונה בתנאי הפוליסה שלו והפרמיה שתשולם עבורו. אין דין ביטוח ניסאן אלמרה 95 כדינה של ב.מ.וו סדרה 3 , לא במחיר ולא בתנאי הפוליסה.
לכן, חשוב שחברת הביטוח או סוכנות הביטוח שלך תתמחה ביטוח רכב מספר סוגי רכבים. ישנן חברות שדואגות לכך שיהיו חטיבות רכב נפרדות לסוגי הרכבים השונים. לא מדובר בחלוקה לפי דגמי מכוניות, אלא סיווג לפי קטגוריות.
למשל, בחברות הביטוח או הסוכנויות המתקדמות ישנן מחלקות נפרדות לרכבי הובלה, משאיות כבדות, מכוניות היסעים, רכב פרטי לסוגיו, מכוניות חברה, רכבים להשכרה, רכבי פרימיום – המכוניות היוקרתיות יותר כמו אאודי, ב.מ.וו, מרצדס, ביואיק ודומיהן. זה לא קורה בכל החברות ואפשר להסתדר בלי זה, אבל לעיתים חשוב שלקוח שברשתו רכב יוקרה כמו ביואיק למשל, יקבל את הנתונים הכי מעודכנים בנושא הביטוח מאדם בעל התמחות ביטוח רכבים מסוג פרימיום.
מבנה חדשני זה הנהוג בכמה חברות ביטוח מיושם גם בביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג' בכל סיוגי המכוניות, החל מרכב מסוג אוטו יונדאי אלנטרה 97 ועד לג'יפ האמר יוקרתי או וולוו S80 חדשה. בצורה כזו מקבל כל נהג שירות פרטני המותאם לכל השינויים בענף הרכב לסוגיו.
גם אם בחברת הביטוח שלכם, אין את הסיווג הזה, הכלל הוא מאוד פשוט. תמיד מי שברשותו רכב מדגם מרצדס במודל חדש ישלם פרמיית ביטוח חובה ומקיף הרבה יותר גבוהה ממי שברשותו רנו קליאו ישנה. בעלי מכוניות היוקרה לוקחים את זה בחשבון. הסיבות מאוד פשוטות. ככל שהנכס, הרכב במקרה זה, שוויו הכספי גבוה יותר, כך עולה הסיכון לחברת הביטוח במקרים של נזקי תאונות דרכים או גניבת הנכס. ככל שגדל הסיכון כך צומחת הפרמיה. נכון מכוניות פרימיום בדרך כלל בטוחות יותר ושומרות על הנהג בצורה טובה יותר מאחר שהן מצוידות באמצעי בטיחות רבים, מחיר ביטוח החובה לא משתנה משמעותית, אבל בכל מקרה הביטוח המקיף יהיה גבוה.
ניסאן, מאזדה, סובארו, יונדאי, רנו, פיג'ו, הונדה, וכל המכוניות הממוצעות הנעות על כבישי ישראל, בעליהן ישלמו פחות או יותר בפרמיית ביטוח שווה המשתנה רק לפי נפח המנוע של הרכב ופרמטרים נוספים הקשורים בין היתר לנהג. ברוב המקרים המחיר הממוצע לפרמיה של ביטוח רכבים כאלה בממוצע תהיה זהה.


2 תגובות:

  1. היי לא הבנתי למה אתה רושם שאתה מחוייב לעשות ביטוח חובה וצד ג'? החוק מחייב רק ביטוח חובה ואילו צד ג' הינו ביטוח לבחירה... היום יש הרבה אפשרויות של ביטוח רכב אונליין ושם כתוב במפורט את כל התנאים

    השבמחק
  2. אכן אתה צודק לגבי עניין דגם הרכב ועלותו...ביטוח מקיף מכיל בתוכו ביטוח לגניבה כך שברור שרכב שעלותו יקרה יותר וכך הפרמיה של הביטוח

    השבמחק